• Марія Коваленко

Страшний і Великий міф про талант



Що нам спадає на думку, коли думаємо про геніїв? Це генії мистецтва та науки, талановиті культурні діячі. Також можемо пригадати дітей-вундеркіндів, про яких час від часу дізнаємось з медіа. Якщо ми цікавимось здобутками певної сфери творчості, то точно знаємо геніїв – профі, справжніх гуру у своїй справі, якими захоплюємось.


Певно, люди, зазвичай, думають, що основним джерелом геніальності та професійного успіху є надзвичайні природні здібності. Однак, це не так.


Шведський психолог Андерс Еріксон на початку 90-х років провів цікаве дослідження. Його ціль: знайти закономірність між успіхом музикантів та кількістю годин практики, присвяченої мистецтву. Як виявилось, профі, на відміну від любителів, щороку збільшували кількість годин практики на тиждень: від трьох до 8 - 16 і більше. Еріксон та його колеги виявили цікаву закономірність: талановиті музиканти до 20 років мали від 10 000 годин практики гри на інструменті.


Ще кілька цікавих фактів: в музичній академії не було обдарованих учнів, які б досягали високих результатів, докладаючи менше зусиль. Не зустрічались і ті, хто багато і старанно працював, не досягнувши успіху в музичній справі. Невропатолог Даніель Левитін зазначає, що для досягнення рівня експерта світового рівня необхідно 10 000 годин (20 годин практики на тиждень), незалежно від сфери діяльності.


Як бачите, талановитість напряму залежить від практики. Це стосується і визнаних геніїв.


Психолог Майкл Хоув в дослідженні “Пояснення геніальності” зазначив, що насправді ранні роботи Моцарта не були видатними. Перші ж шедеври композитор написав після 20-річної практики створення музики.



В чому небезпека міфу про талант? В тому, що “внутрішній критик” часто використовує геніальність як сіль, що сипле на рану, виправдання у скрутні часи. Певно, майже кожен митець колись відчуває період застою у творчості, коли навички не розвиваються, а власні замальовки й ескізи стають однотипними й летять у смітник. В такі моменти з’являються сумніви щодо власної креативності і талановитості.


Особливо болісно це переживають юні митці, які тільки-тільки почали творчий шлях. Артблоки і вільний доступ до якісного дизайну та мистецтва можуть стати перешкодою, а міф про талант спонукати до зневіри у свою творчість.



Ми не заперечуємо, що генії існують, причому в різноманітних сферах. Однак їх – одиниці на мільйони. Для того, щоб стати успішним і професійним митцем, треба знати лише один секрет:


5% творчого хисту і 95% практики – ось вона справжня формула успіху і розкриття творчого потенціалу!


Хай митці, яких ви вважаєте геніями, будуть для вас джерелом мотивації, а не сумнівів у власних силах. Той же Леонардо да Вінчі робив тисячі замальовок і ескізів, вивчав неймовірну кількість теорії, перш ніж створив свої шедеври.


Ми віримо у вас, а ви повірте у власні сили!


Використані матеріали з книги “Генії та аутсайдери” Малкольма Гладуела

Просмотров: 50Комментариев: 1

2017 Школа цифрового мистецтва для підлітків Веб-сайт розроблено Puzzle 

  • Facebook
  • Instagram
  • Behance
  • YouTube

+380 63 704 62 28   | puzzle.digital.school@gmail.com

м. Київ,  пров. Тбіліський 4/10, аудиторія 405